האלוף גלעד: "ישראל משקיעה מאמצים אדירים לעצור את איום המנהרות"

דוד לזר No Comments on האלוף גלעד: "ישראל משקיעה מאמצים אדירים לעצור את איום המנהרות"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בראיון מיוחד שהעניק הערב (שלישי) האלוף במילואים עמוס גלעד, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, לבצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' הוא נשאל על איום המנהרות בדרום, ולטענות תושבי הדרום, על רעש כבד שבוקע מהאדמה.

"החמאס הוא ארגון רצחני ונפשע, האידאולוגיה שלו היא שלישראל אין זכות קיום, אבל מה שהם רוצים זה שיהיה טרור בירושלים תל אביב ויהודה ושומרון, ובזה הם נכשלים. לגבי עזה הם הקימו ישות 'חמאסטן', והם מכינים יכולות טרור. ובמסגרת הזו מכינים יכולות צבאיות ומנסים להכין מנהרות", אמר האלוף גלעד והסביר כי "הסוג שאנחנו מדברים – היא מנהרה התקפית שתחדור מתחת גדר המערכת אלינו".

"הם מנסים לחפור, אנחנו מפעילים מאמצים אדירים מודיעיניים וטכנולוגיים בכדי להתמודד ולמנוע את המנהרות, וכולי תקווה שזה יועיל", אמר האלוף הערב ב'קול חי', שנמנע לחשוף פרטים נוספים בטענה כי "למסור פרטים – זאת תהיה איוולת שתשרת את האויב".

על כוח ההרתעה הישראלי אמר כי "מאז צוק איתן יש שקט, לא אידאלי אבל בסך הכל היציבות נשמרת, אנחנו עוקבים אחרי כל היכולות שלהם. אנחנו מרתיעים אותם כי הם יודעים מה תהיה התוצאה של התקפה עלינו. הם יודעים את זה. ולכן יש שקט".

האם לישראל היה חלק בקריסת המנהרה בשבוע שעבר על מחבלי החמאס? "המנהרה התמוטטה מעצמה, מהגשמים".

על סיורם היום של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בוגי יעלון בגבול הצפון אמר האלוף במילואים גלעד כי "גם מדובר בסיור רגיל, המציאות שם מאוד מורכבת, החיזבאללה השתלט על נתח נכבד בלבנון, והם בונים איום צבאי על ישראל. וסוריה היא טרגדיה אחת גדולה, המדינה שם התפוררה וגורמים של דאעש רוצים לחדור, אבל בישראל נשמר שקט כתוצאה מההרתעה".

כל טרור הסכינים אמר כי "המפגע הבודד זו תוצאה מהסתה וזו בעיה, כי הוא בעצמו לא יודע שהוא הולך לפגע. מערכת הביטחון מצליחה למנוע פיגועים וטרור המוניים, פיגועי תופת, אבל קשה לעצור את המפגע הבודד".



0 תגובות